f Secubit Garam: Telur Dadar Cencaluk Bermayonis

N3 Terkini

Monday, January 3, 2011

Telur Dadar Cencaluk Bermayonis

Fuh... panjang nama.. 3 in 1 tu. Ada telur, ada cencaluk dan ada mayonis. Hasilnya? Sangat sedap! Gebus jer telur dadar ni.


TELUR DADAR CENCALUK BERMAYONIS
resipi : K.Nor@SecubitGaram

3 bj telur
1/2 labu bawang besar ~ dipotong dadu
1 bi cili merah ~ dipotong dadu
2 sudu besar cencaluk
2 sudu besar mayonis
daun munggal (ada yg panggil munggai) ~ boleh ganti dgn daun saderi
sedikit minyak

Campurkan kesemua bahan kecuali minyak.
Panaskan minyak dlm kuali dan masukkan adunan telur ke dalamnya.
Goreng hingga telur dadar masak.

4 comments:

  1. salam kak

    memang gebu,fuhh pia dpt lauk ni dgn nasi pon dah cukup hehe

    hari tu blk rumah umi,tu yg tak beronline kak :)

    ReplyDelete
  2. pia >> salam pia.. hahhh tu dia.. masuk n3 baru berdesup pia mengomen hihihi..

    mmg syok ni pia.. tak yah lauk lain pun dah best kan, kena dgn nasi panas2.. meh kita makan dua2 ya.. :)

    oowhh patut la senyap sunyi jer tahun baru.. hehe

    ReplyDelete
  3. kak nor...gebunya omelete tu...terliur mas tau, nnti nk wat la...budu ada sepeket tu....

    ReplyDelete
  4. mas >> nak buat apa dgn budu tu mas, akak letak cencaluk bukan letak budu :)

    ReplyDelete