f Secubit Garam: Sambal Sotong

N3 Terkini

Wednesday, January 5, 2011

Sambal Sotong

Dah pukul 4ptg baru dpt melabuhkan montot mengadap PC nak masukkan N3.. Fuhhh.. fenat! Gara2 lewat ke pasar pg tadi disebabkan hujan yg turun tak berhenti. Lebih kurang pukul 10 pg baru nampak reda sket, terus K.Nor ke pasar. Bila masuk opis lewat mula la kelam kabut masak tambah lagi banyak bahan2 basah yg nak disiang/bersihkan. 


Hari ni bermula la menu by request.. Yg sudah semestinya menu yg menjadi kegemaran si anak sulong. Dan sudah pasti kebanyakkannya adalah menu ulangtayang kat SecubitGaram ni. Harap maaf la ya pd yg mengharap K.Nor menayangkan menu2 hebat sepanjang kepulangan anakanda ni. Masa ni la nak memenuhi hajat si anak nak makan itu dan ini terutamanya menu2 yg sentiasa K.Nor duk tayang kat sini. Pagi td dia dah pun beritau beberapa makanan yg nak dimakan, pertama sekali ialah Sambal Sotong. Masakan yg sentiasa menjadi pebret dia dari dulu2 lg.. 

4 comments:

  1. salam kak

    kegemaran pia lagi! :) sedapnya

    ReplyDelete
  2. pia >> w'salam pia.. banyak nyer kegemaran pia ya.. ni tanda suka makan! hehe

    ReplyDelete
  3. kak nor...sotong memang peberet hero mas gak, pantang nmpk sotong, mesti kena buat sambal....
    sama lak citarasa anak2 bujang kita kan kak nor....
    klu daniel nmpk sambal sotong kak nor ni, gerenti dia suruh mas buat..he..he..

    ReplyDelete
  4. mas >> tu la, ni la masakan sotong pebret dia.. satu lg dia suka bakar dan cicah air asam tau mas :)

    ReplyDelete