f Secubit Garam: Nasi Mandhi & The Gang

N3 Terkini

Friday, January 14, 2011

Nasi Mandhi & The Gang

Ni Nasi Mandhi Melayu, bukannya Nasi Mandhi cam kat negara Arab tu. Yer la kan, dah namanya org Melayu yg masak kan.. Tambah lg digandingkan dgn Dalca Tulang .. lagi la jelas keMelayuan tu.. Nak buat camna, ada ahli dlm rumah ni jenis makan nasi nak berkuah. Kena la tambah lauk Dalca baru ngam sket dgn Nasi Mandhi. Ahamdulillah.. sedap kat anak tekak seisi keluarga walau tak leh tandingini Nasi Mandhi Rawsha punya.. hehe..


Nak try buat? Ok.. Resipi Nasi Mandhi dan sos pedas tu ada kat SINI manakala resipi Ayam Bakar tu ada kat SINI. Selamat memasak :)

17 comments:

  1. meriah sungguh geng2 mandhi ni... hehehe....terus jadi lapar...

    ReplyDelete
  2. kali ni dtg terus dok bersila....nak nasi mandhi satu set yer k.nor...k.nor kasi tak...he..he...

    ReplyDelete
  3. ina >> jemput ler makan.. erkkk cuci mata hehe

    mas >> jap.. basuh tangan tu dulu.. hihi

    ReplyDelete
  4. salam kak

    baru tau ade gang hehe

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. uikkk best niii..lepas mandi ,jgn terus mandi..nanti perut buncit...!;p

    ReplyDelete
  7. Wah..tak pernah dengar lagi menu nasi Mandhi ni. Mesti sedap ni. tgk gamba pon dah tau. Kompem cuba..tp taktau bila lg la kak nor.heheh

    ReplyDelete
  8. ish2 teliur kami melihatnya..
    ini kena pandai buat juga,klu tak tk menjadi..
    tp belum cuba blum tau..
    thanks yer..:)

    ReplyDelete
  9. kNor..nampak cm dh sm jek ngn ns kt al rawsha tuh...pandai tol kNor msk..hehehe...

    ReplyDelete
  10. wah nasik mandhi siap ngan sambal lada tu lagi, pasti berasap . gerun nengok cili tu

    ReplyDelete
  11. kak Nor, suka tajuk n3 akak tu...tgk gambar lak terus terasa lapar...memang menarik:)

    ReplyDelete
  12. pia >> salam pia..

    kalau tak ada geng tak syok gak kan :)

    pia >> mandi apa tu? bukan yg wajib kan hihihi

    wan ryna >> tak per, masuk list dulu.. tp jgn tak buat lak ya.. sedap nih :)

    ReplyDelete
  13. life kami >> try la.. mudah jer tu.. insyaallah menjadi.. kalau tak ada arang tu, skip aje.. k.nor pun skip gak.. alhamdulillah.. masih sedap gak :)

    soo hae daa >> nampak jer sama tu, tp rasa tak semestinya sama hehe

    ReplyDelete
  14. noor >> try laa :)

    k.aidah >> tak la pedas sgt sbb guna cili hijau cuma nor campur sket jer dgn cili padi merah pastu ada tomato gak kan :)

    nieza >> yg mana, & the gang tu ya.. hehe.. tak per, bukan gang bas skolah :)

    ReplyDelete
  15. fuh..org melayu msk mesti lgi sdp ni..bak sepinggan kak...nk bgi org arab ni rasa...hehe......

    ReplyDelete
  16. ummi khalish >> mana boleh lawan org arab punya nasi mandhi :)

    ReplyDelete