f Secubit Garam: Sambal Tempoyak Mentah

N3 Terkini

Sunday, January 9, 2011

Sambal Tempoyak Mentah



Mula2 plan nak tumbuk sambal belacan utk digandingkan dgn menu tengahari td. Bila tanya sang teruna, dia pulak kata kalau makan dgn sambal tempoyak sedap gak. Haishh anakku, awal2 tak nak cakap. Nasib baik dlm freezer ada stok isi durian. K.Nor mmg suka perisi durian dan simpan dlm plastik dan sealkan. Buat 2 lapis supaya freezer tak berbau durian. Bila2 masa nak guna defrost kan sekejap, dah boleh guna isi durian tu. Bolehlah nak buat apa pun, spt utk baking, masukkan dlm masakan dan nak buat sambal tumbuk gini pun boleh.


Memang enak layan sambal tempoyak mentah gini.. Boleh bertambah2 makan nasi ni.. Ada yg terliur tak? Sila tadah ya... kang lencun keyboard :)

6 comments:

  1. ala nor..sampainya hati suruh tadah..
    sambal gini memang kesukaan akak anak beranak..
    sungguh meyelerakan..mau makan..sampai tak hengat..
    aduhai...sedapnya..
    kalau guna tempoyak dah masam tak berapa best..

    ReplyDelete
  2. Feveret nih....n my 1st comment here tp memg slalu mgintip blog k.nor!..yummy n x thn nk tggu musin durian!!~~:)

    ReplyDelete
  3. Sedapnya...anak2 saya pun suka....diaorang tumbuk sambal sendiri je kalau nak makan...

    ReplyDelete
  4. tak tahan tengok...jap lagi smpai ganu.he..he....

    ReplyDelete
  5. waduh...terliur bangat dibuatnya ni...sure mkn nasi bertambah-tambah ni kak nor...saya telan air liur jer lah...hehe

    ReplyDelete