f Secubit Garam: Sayur Pedas Labu Air

N3 Terkini

Monday, August 24, 2009

Sayur Pedas Labu Air

Kita masak lauk ringkas dah la ya arini. Kebiasaannya K.Nor letak isi ikan dlm kuah ni tp disebabkan tubuh rasa tak sihat jer ni dgn air hidung yg duk meleleh jer pastu seharian duk bersin2, malessss lak nak keluar g cari ikan. Jadi K.Nor ganti dgn keropok ikan .. ha.. ada la jugak rasa ikan kat dalam tu kan.. Tak per la, tak ada rotan akar pun berguna.. Bukan Mr. Karam Singh ni tau.. :)

Kalau nak resipi tengok kat sini.

Ni la menu berbuka puasa hari ke 3 Ramadhan K.Nor sekeluarga. Tu air kelapa muda yg K.Nor order kat cik abg suruh dia beli kebetulan dia keluar td. Udang dan ayam dr tengahari td dah siap gaul dgn rempah dan simpan dlm esbok. Jadi tak la penat sgt petang ni masuk dapur dlm keadaan badan yg kurang sihat ni. Malam ni pun tarawikh kat rumah jer, tak larat nak ke surau dgn air idung yg meleleh dan duk bersin2 nih..

4 comments:

  1. Nor,sayur pedas labu air tu..hmmm sedap giler!

    ReplyDelete
  2. sedap tu. Macam mana ni. Tunggu lah buka nanti masak. Tapi, masak ke gerau ni?

    ReplyDelete
  3. CManggis >> tu la, tambah lak skrg ni kat sini panas sgt2, sedap la makan sayur2 air kan

    gerau >> kejap jer tu nak masak lauk2 tu.. boleh perap dr awal/subuh2, balik kerja boleh terus goreng.. insyaallah sempat

    ReplyDelete
  4. pinjam gambar ni boleh dan pautan ke resepi ni :) terima kasih.my all time peberet ni :)

    ReplyDelete