f Secubit Garam: Honey Chicken Wing

N3 Terkini

Saturday, August 8, 2009

Honey Chicken Wing

Kalau tak silap resipi asal dr rumah Hazila kan.. Dah tengok Ina@Hana buat, pastu Ijah lak buat.. pastu org tu, org ni.. akhirnya baru sampai kat rumah K.Nor ni.. Cam Ina dan Ika ada letak tambahan bahan dlm, K.Nor pun tak terkecuali. K.Nor tambah serbuk cili kasar sket supaya ada rasa pedas2 sket selain dr manis madu.

Hazila, mintak izin nak C&P resipi ya.. tq

Bahan bahan

3 pcs chicken wing
2 ulas bawang putih
2 ulas bawang merah
2 cm halia
1 cm kunyit
1 sudu makan kicap pekat
1 sudu makan madu
sedikit garam
sedikit serbuk cili kasar ~ yg ni K.Nor sj tambah

Cara cara
  • Kisar semua bahan kecuali chicken wing, kicap dan madu.
  • Masukkan chicken wings ke dalam bekas, tuangkan bahan kisar tadi.
  • Masukkan juga kicap dan madu. Gaul semua bahan hingga sebati. Perapkan selama 1 jam. ( saya perap tak sampai 30 min pun)
  • Panaskan minyak dan goreng hingga masak.

4 comments:

  1. buat gak semlm..tp x publish la. lupa nak snap.hehe

    ReplyDelete
  2. salam...
    tetibee jeee rasa basah bibir ^-^,
    mohon resepi ekk...

    ReplyDelete
  3. sedapnyer..sue pun tmbh bhn gak,serbuk cili yg untuk org dewasa..hehe

    ReplyDelete
  4. ain >> oo ain dah buat gak ya..

    liza >> w'salam liza.. meleleh dah ke.. hehe silakan..

    hasue >> ha'a kan.. ada rasa pedas2 sket lg best :)

    ReplyDelete