f Secubit Garam: Belut!!!

N3 Terkini

Friday, November 26, 2010

Belut!!!


Sapa makan belut? Cepat angkat keyboard! Hahaha.. K.Nor tak makan, masak boleh aje. Tapi setakat buat sup aje la.. Yg lain2 tak pernah buat lagi. Ni pun buat sebagai menu utk sang teruna yg masih berpantang lg tu. Smlm buat ikan haruan dia tak makan banyak sgt tp bila dibuat sup belut, elok2 jer dia makan. Sedap pulak tu dia kata. Tp kan..K.Nor tak cakap pun tu ikan belut, agaknya mesti tak tertelan dia tu nanti. Perisi aje ikan tu, letak nasi dan kuah sup. Licin dia bedal siap cakap sedap lg lak tu :)

17 comments:

  1. Salam... kak e tak makan belut... rasanya cam ikan haruan ke?

    ReplyDelete
  2. uiiii sedapnye belut...
    teringat2 sup belut yang dimakan di tepi PCB 3 tahun lepas.. waaa sedapnyeee

    ReplyDelete
  3. Salam kak nor. saya pon tak pernah makan. tak berani la. anak saya pon baru berkhatan..tp 3 hari je dah pakai seluar.
    alhamdulillah tak menangis langsung walaupon umur baru 7 tahun. senang sgt2 nak jaga.

    ReplyDelete
  4. saya angkat kibod!!hehe..saya suka k.nor..tetambah buat sup..rasa cem ikan keli gak cuma lemak lg la dr ikan keli..hehe

    ReplyDelete
  5. hah belutttt????...erkkkkk... glup... glup... larikkkkkkkk pecut 500meter sambil tutup mata...

    ReplyDelete
  6. k.e >> sori tak tau nak kata rasa camna sbb nor sendiri tak makan.. :)

    wani >> ooo peminat belut ya.. ada angkat keyboard tak? hahaha..

    nieza >> alhamdulillah.. kuat semangat dia ya.. bagus tu..

    wan >> bagus2.. angkat tinggi2 ya.. tp jgn sampai terjatuh.. hehehe

    oooo gitu ek.. erkk..takper la.. rasanya tak leh nak masukkan lg dlm mulut apatah lg nak lalu ikut anak tekak.. ikan keli ok jer :)

    ReplyDelete
  7. ana >> wehhhhhhhhh ana!!!! jaga2 longkang dpn tu!!! hihiihi

    ReplyDelete
  8. masa kecik kecik dulu makan belut bila dah tua ni rasanya ..tak boleh telan kecuali kena tipu hehe

    ReplyDelete
  9. pia xpenah makan,penah masak sweet sour mase mude remaje kat kg abah dulu hehe.

    ReplyDelete
  10. kembang jugak tekak nengokkan belut tu..tapi sebab dah perisi tak tau la kan..ok kak nor, nanti dtg KT kak nor idang sup ni pun boleh.janji perisi kan siap2..ahhahaa

    ReplyDelete
  11. belut goreng sodapppp...........

    ReplyDelete
  12. salam kak...bg salam dlu sblm histeria..huhu
    OMG....belut...
    tidakkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  13. salam kak nor...
    wOw..belut...gorenG pun sodaPppp!!!!!
    pastu goreng cili..wALLaaa..sOdap kak!!!!!!!!

    ReplyDelete
  14. Lupa lak..hidayah ada join segmen en BEn..

    SAYA SUKA BLOG AWAK LA..
    jenput singgah ye kak..ada sikit entri pasal akak..;)

    http://hidayahaida.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

    ReplyDelete
  15. CManggis >> nor langsung tak leh gi dgn belut ni.. tak terasa langsung nak masukkan ke mulut :)

    pia >> ooo buat versi sweet & sour ya..

    izah >> aik... jauhnya nak merantau nak makan sup belut! kalau k.nor buat tp tak makan, siap dia! hehe


    vanilla ice >> salam shida.. takkan sampai histeria bila nampak belut kut .. hehe

    aida >> ooo goreng ya.. wat sambal cili sedap gak kut :)

    mekasih aida.. satu penghargaan buat k.nor tu.. :)

    ReplyDelete
  16. akak..belut ke?alalala...selalu tgk org cina msk kat tv..tp skinless,ala2 fillet gitu..mmg mdh tertipu kalo x tau..huhu..tp agaknya, kat kulit tu khasitnya kot ek?

    ReplyDelete
  17. sue >> mmg berkhasiat belut ni sue, mmg digalakkan makan utk menyembuhkan luka

    ReplyDelete