f Secubit Garam: Daging Bakar Black Pepper

N3 Terkini

Wednesday, November 17, 2010

Daging Bakar Black Pepper

daging bakar

Hasil pertama dari daging korban yg diperolehi arini, K.Nor buat daging bakar. Menjadi kegemaran anak2 kalau buat camni. Cicah dgn sos cili thai… pergghhhhhhhhh manyak syok.. Malam ni mmg kena buat gak daging bakar ni sbb esok Naim dah nak balik ke asrama.

daging bakar 2

DAGING BAKAR BLACK PEPPER
K.Nor Style

400gm daging batang pinang
5 sudu besar sos black pepper
2 sudu besar kicap manis
1 sudu besar lada hitam (ditumbuk)

Daging dipotong kpd beberapa bahagian.
Gaulkan daging dgn kesemua bahan.
Perap lebih kurang 1 jam.
Bakar daging dlm oven hingga masak atau masak atas frying pan pun boleh.
Bila dah masak, hiris daging nipis2 dan makan lah dgn sos cili thai atau sos cili kegemaran masing2.


*kalau bakar menggunakan arang lg syok :)
** kalau rasa nak tambah garam, terpulang la ya..

daging bakar 3

Ijah, Ina.. jom makan !! ^____^

7 comments:

  1. salam kak nor ^_^

    kejelezzssan ku begitu menyerlah mlm niii eerrrmmm...

    **awainya akak buat pojek**

    ReplyDelete
  2. liza >> w'salam.. apahal nak jeles lak.. hehe.. gi dapur.. godek jer ya..

    kena awalkan projek, ptg esok naim dah nak balik ke asrama.. sian gak ke dia kalau tak sempat buat sebelum dia balik..

    ReplyDelete
  3. huwaaaaaaaaaaaaaaaaa..... dushhh dushhhhh!!! *kasi penyek nyek nyekkkkkk

    ReplyDelete
  4. salam kak nor,
    terliur dah tgk daging bakar tu...nnt nk buat gak lah...

    ReplyDelete
  5. terbau bau wangi daging bakoo... tengok je lahh sambil tenyeh tenyeh mata..huhu

    ReplyDelete
  6. ina >> wahhh ganaz mek arini ya.. meh ler, banyaaaaaaaaaaaaaaaaak lg daging korban nih, tulang pun banyak lg.. :)

    yati >> salam yati, try la.. simple jer ni tp kalau anak2 nak makan, jgn tambah banyak sgt serbuk lada hitam tumbuk tu ya.. kang pedas lak :)

    izah >> apahal tenyeh mata ni izah, asap daging dibakar masuk mata ke? eh.. akak bakar dlm pan jer, mana ada asap hihii

    ReplyDelete