f Secubit Garam: Sayur Lemak Kuning Daun Kayu + Keledek

N3 Terkini

Wednesday, July 8, 2009

Sayur Lemak Kuning Daun Kayu + Keledek

Panjangnyerrrrr nama lauk ni kan.. hehe


Lauk kampung lg arini..


Ina, ni la dia daun kayu yg akak cakap td. Masa beli tu mmg dia dah duk seikat2, dlm tu ada campuran pelbagai daun2. Ada daun kesum, pucuk ubi, pucuk paku, daun kaduk, kangkung, pucuk manis dan mcm2 lg. Biasanya daun2 ni org wat masak bubur lambuk atau sayur pedas yg letak budu tu..

8 comments:

  1. Sedapnya Nor...kalau biasa2 tu daun asin2 dengan keledek pun dah kecur liur...mesti 3...4 pinggan nasi ni!!!

    ReplyDelete
  2. watie .. kuat gak melantak ya.. hehe

    ReplyDelete
  3. Daun nie mak kite selalu buat bubur lambuk.. masak lemak cenggini nampak best la pulak.. adus... rasa nak amik jer mangkuk tue kak...

    ReplyDelete
  4. ijan .. mmg la, tu daun2 utama dlm bubur lambuk.. amik la ijan, kalau sampai :)

    ReplyDelete
  5. sedapnya...teringat kat maklah pulak bila tengok masak lemak ni...dulu2 cari kat belakang rumah je...takde beli pun...

    ReplyDelete
  6. suzi .. mmg la kan, skrg ni semua benda kena keluarkan duit

    ReplyDelete
  7. salam..selalu saya ambik kat blakang umah,mmg sedap wat msk lemak cenggitu..hehe

    ReplyDelete
  8. MisSsUe >> biasa la kan kalau duk kampung2 tu, main petik kat sekitar rumah jer kan..

    ReplyDelete