f Secubit Garam: Bubur Nasi

N3 Terkini

Wednesday, July 8, 2009

Bubur Nasi

Anak dara tak sihat hari ni, demam dan selsema. So tak g sekolah lah.. Si emak ni kalau anak2 demam, mmg selalu masakkan bubur nasi sejak ada anak sorang sampai la 4 orang ni. Dalam bubur tu biasanya letak isi ayam yg dipotong kecik2, carrot dan ubi ketang yg dipotong dadu. Itu la makanan anak2 bila tiap kali dia org demam. Tp sejak kenal MyR dan rapat dgn ramai mek2 jawo, ada la penambahan dlm hidangan bubur tu. Sambal ketuk!! Aisyah mmg suka sgt makan bubur dgn sambal ketuk ni, mmg menambah selera org tak sihat. Eh.. kalau org sihat laaaaaaaaaaagi la bertambah selera kan..

Tiap kali kalau Along demam/tak sihat kat Jordan nun, sayu sgt hati sang emak. Teringin sgt nak masakkan bubur nasi utk dia, sbb tau dia tak ada selera nak makan. Kalau la boleh terbang, terus sang emak terbang bila tau anak sakit... :(

4 comments:

  1. hati ibu, kak... memang ler gitu. anak2 adalah segalanya buat kita.

    mak aida, tak bleh dgr cucu2 demam. sure sehari call aida atau adik-beradik lain 2-3 kali. dulu, waktu aida sorang jek ada anak, iaitu Nurin, mak & abah siap turun melaka dari klang semata-mata tak nak aida anta Nurin ke bbsitter. biar mereka jaga hingga Nurin sihat...

    ReplyDelete
  2. aida.. beruntung aida ada ibu mcm tu.. akak dah kehilangan ibu masa umur akak 6 tahun. tu yg terlebih sayu kalau anak duk jauh2 dan tak sihat ni.. kalau boleh nak buat semua utk anak supaya anak tak rasa apa k.nor dah rasa masa tak ada ibu :(

    ReplyDelete
  3. Salam Nor...Watie sangat2 memahami....naknya yang jauh di mata ku itu anak lelaki ...hu..hu..tak payah kata tak sihat..tiap2 hari Watie call tanya...Along makan apa hari ni...dan masa silam kita memang mempengaruhi cara kita mendidik anak2 kita...kalau orang utara kata ciwi..cam la kita jer yg ada anak...kata lah nak kata apa pun...moga aisyah cepat sembuh acik dah leter penuh kotak dah!

    ReplyDelete
  4. watie .. gitu la kan, bila menjadi seorang ibu.. :(

    ReplyDelete