f Secubit Garam: Jom Teka :)

N3 Terkini

Monday, December 6, 2010

Jom Teka :)


Agak2 apa ni? Angkat keyboard kalau tau! hehe.. Mesti ada yg jawab dgn tepat kan. Ok jawapannya.....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Adeh... penat menaip titik.. Jawapanya ... semestilah sedang memarut ubi kayu atau dgn istilah lain, sedang menyagat ubi kayu. Cantik jer kaler kuning ubi kayu tu kan. Ok jawapan yg diberikan dah betul. Skrg nak tanya pulak, agak2 K.Nor nak buat kuih apa? haaa.... cepat.. 10 saat jer nih.. 10... 9.... 8... ......... erkkkk lambatnyer... fikir2 dulu. Ke nak clue? ok2... cluenya... ermmmmm... kuih tradisional.. tu aje clue ok.. pikir lagi.. ermmm nak tau hadiah? Jap nak pikir nak bagi hadiah apa... ermmm.. apa kata penginapan di rumah sendiri selama mana yg suka, makan sendiri tanggung.. baju sendiri basuh dan sendiri lipat. Amacam? Menarik tak hadiah? hahahhahahah jgn marah.. tak baek marah2.. Puasa tak arini? Alhamdulillah, sama2 kita puasa sunat Isnin dan tambah lg esok satu hari sunat Awal Muharram.. erk... berbalik pd teka teki.. cpt la.. tak ada yg nak jawab ke? Pikir la dulu ya.. K.Nor nak gi pasar, balik karang K.Nor bg jawapan! hehehe.. Sapa betul boleh amik kuih tu seketul sorang ya... ^_______^


11 comments:

  1. A : Bingka ubi kayu..
    B : Lepat ubi
    C : Talam ubi kayu..

    tah ada ke talam ubi kayu...hiii
    tak menang teka pon dapat hadiah ni kan...

    ReplyDelete
  2. buat bingka ubi... tak kira, kalau salah nak jugakkkkkk kuih tuuu..apa ni sifu..buat keje separuh, pastu melenggang gi paso..sian anak murid tungguu...hihi

    ReplyDelete
  3. kak nor...
    nak buat bingka ye...tak pun belebat...
    apa2 pun jalan2 baik pi pasar tu...

    ReplyDelete
  4. lepat ubi or talam ubi yg ada putih atas tu ke k nor hehe

    ReplyDelete
  5. Salam kak Nor,
    Apa khabar kak?
    Saya nak order Bingka Ubi.... kak Nor buat mesti sedap!\
    Selamat berpuasa,kak..

    ReplyDelete
  6. confirm la bingka ubi kayu... peberet ni... nk gi tganu skrg gak

    ReplyDelete
  7. Salam K.Nor,
    Salam Ma'al Hijrah dan selamat berpuasa kak...semoga sentiasa dlm limpah rahmatNYA.
    =>Akak suka main teka2 ya..suspen jek..rasanya akak nak buat belebat ubi, sbb ubi dah parut, pastu takde daun dan kelapa..(hi3.. memandai jek....)
    Klau ikut menu ubi, rasanya talam ubi, bingka ubi, kuih lapis ubi atau kek ubi kayu....alamak semua yg berkaitan dngn ubi semuanya Yatie suka.....cepatlah kak, kitaorng dah tak sabar nak tngk ni....

    ReplyDelete
  8. Salam kak nor..kalo dulu2 bonda saya parut ubi gini nak buat bungkus manis atau pun poli ubi heheh kak nor tau ke poli yang mkn ngan kelapa n nisan cair tu sedapnya

    ReplyDelete
  9. biar saya teka lain sikitlah..
    kak nor nak buat....

    Tepong Boko Ubi Kayu kot...

    ni baru betul2 resepi tradisional.. hehehe...

    kalau betul jgn lupa 2 mangkuk tpg boko kuah santan lebih sikit ye.. hihihi...

    ReplyDelete
  10. salam semua.. alhamdulillah.. pandai semua meneka kecuali madiha.. hehe... buat bingka ubi gula melaka jer..

    sila la amik sket2 sorang ya.. jgn berebut.. tak baek.. dah tua2 belaka bukan anak2 kecik lg ya.. mmmmmmmmmuah! hehe

    ReplyDelete