f Secubit Garam: Episod Bayar Hutang

N3 Terkini

Saturday, December 4, 2010

Episod Bayar Hutang

Dah agak lama berhutang dgn Mokwo yg nak tau rupa paras perisa blueberry. Dan minggu lepas lak berhutang dgn Zila66 yg nak tau rupa minyak zaitun yg K.Nor guna. Maaf la Mokwo sbb lama betul baru boleh bayar hutang padahal gambo dah lama shoot. Terperap dlm folder. Bila nak letak n3 ttg minyak zaitun ni baru perasan balik yg tak bayar lg hutang Mokwo tu..


Ni dia rupa perisa blueberry yg Nor guna. Beli kat kedai baking, mmg dah rebottle gini. Kiranya cam esen la ni Mokwo tp dlm bentuk yg lebih pekat dr esen ros. Pekat atau dalam kata lain lebih likat. Guna pun tak banyak sikit jer sbb ia likat dan dah cukup aroma dan rasa blueberry dlm dessert kita. Kalau nak buat mana2 puding blueberry dan tak ada blueberry boleh la guna perisa ni dan tambahkan pewarna purple. Insyaallah rupa ia tetap cam puding blueberry cuma lebih ummph kalau kita guna blueberry yg ori la hehe


Dan ni pulak minyak zaitun yg ada dlm simpanan Nor, ya Zila. Nor belum pernah guna lg minyak zaitun dlm masakan. Jakun sket dlm bab nih.. hehe.. Nor pun tak tau jenis ni bagus atau tidak. Sebab yg ni dpt masa membeli sambil menderma (kalau ikutkan tak baik kan beritau yg kita menderma tp terpaksa cakap kang Zila tanya lak kat mana nk dptkan minyak zaitun ni. Bila baca kat label tu mmg ada chop halal. Dan yg mengutip derma tu pulak dr sekolah pondok/maahad (maaflah tak ingat maahad mana. Rasanya takkan dia nak jual benda yg haram lak kan) Rasanya Zila boleh dapatkan minyak zaitun kat mana2 pasaraya yg berkekatan. Banyak jenis minyak zaitun yg ada di pasaran. Pilih aje yg mana hati kata ya :)

Ok ladies, hutang dah jelas ya.. Alhamdulillah.. Lega... :)

4 comments:

  1. ooo...
    ini rahsianya..

    nanti saya nak cubalah guna apa yang kak nor cadangkan.

    tq kongsi ilmiah tang masakkan..

    ReplyDelete
  2. ayu >> silakan.. slmt mencuba.. sama2 kaseh ayu :)

    ReplyDelete
  3. oooh yg tu kah?? mokwo dah beli tapi mokwo punya dah siap kaler purple...tapi tak guna2 pung lagik..hopefully mine is as good as yours!..tq very much nor!! lap u!! hihih

    ReplyDelete
  4. mokwo >> rasanya kalau yg sekali dgn kaler pepel tu dipanggil paste => blueberry paste atau blueberry emulco. kalau guna tu ok gak, tp kaler pepel tu tak la pepel sgt pun

    hehe lap u as always :)

    ReplyDelete