f Secubit Garam: Sosej Puff II ~ The Making..

N3 Terkini

Sunday, December 12, 2010

Sosej Puff II ~ The Making..

N3 menunaikan hajat Mamazieza dan K.Erna yg nak tengok the making of Sosej Puff II yg K.Nor post smlm. Sori la ya Ma dan K.Erna, lambat sket post. Kebizian melanda yg ntah apa2 dicampur dgn perubahan "musim" hehe...


Ok, jom layan the making ni ya.. harap2 Mama dan K.Erna atau yg lain2 faham kaedah nak buat Sosej Puff II ni. Kaedah ni boleh digunapakai utk Roti Sosej gak yg pernah tayang dulu. Klik kat SINI ya..

 Canai sket puff dan letakkan sosej (yg dah direbus dan ditoskan).
Gulung dan sapukan kuning telur kat bahagian hujung pastry puff dan gulung kemas bahagian hujung tu.
Potong spt dlm gambar (jgn sampai putus)

 Tolak ke tepi selang seli hingga habis dan kemaskan kedudukan sosej puff tu.
Letakkan atas dulang dan sapukan kuning telur atas pastry dan boleh la dibakar dlm oven 200C lebih kurang 20 - 25min.



10 comments:

  1. Kak nor..sy dh buat puff sosej tp puff sosej sy mcm lipan pulak..hehehe

    ReplyDelete
  2. salam kak nor...
    wahhh..nak try laa, tergoda pulak..terima kasih sudi share teknik membuat...

    ReplyDelete
  3. kak nor, macam tu yer nak buat bunga sosej....kretif betul kak nor ni.....

    ReplyDelete
  4. salam kak

    wa,saya berdoa smoga blh cpt cube sendiri :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum kak nor...tertarik tengok sosej puff tu...mesti sedapkan...terima kasih berkongsi idea ni...

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum..
    oo..maksudnya nk buat dia jd gitu tak yah kena ptong n silang2kan..baru tahu..thanks 4 sharing kak

    ReplyDelete
  7. naemah >> kena hiris sampai ke bawah sket. kalau tak, payah nak tolak ke kiri dan kanan tu ya..

    lipan yg tak berbisa tak per kita ngap hehe

    che mat >> salam che mat, sama2.. biasa la kita kan suka share ilmu :)

    mas >> kaedah ni boleh buat roti sosej gak mas.. try la

    pia >> salam pia.. sabar ya.. insyaallah ada la rezeki nk dpt oben tu :)

    ima >> w'salam.. sama2 kaseh.. slmt mencuba :)

    ReplyDelete
  8. fara >> yep, just hiris tp tak putus jer baru tak terlerai satu2 nanti..

    yr welcome.. sharing is caring, right! :)

    ReplyDelete
  9. salam nor..terima kasih..memang tergoda..

    ReplyDelete
  10. k.erna >> salam k.erna.. slmt mencuba.. che mat dah siap buat pun tu :)

    ReplyDelete