f Secubit Garam: Acar Kobis

N3 Terkini

Thursday, October 14, 2010

Acar Kobis


Nak buat acar timun tp timun yillek.. lupa nk beli. Nampak ada kobis, guna aje la kobis. Kobis pun boleh tau dibuat acar. Kaedah buat acar kobis ni sama jer cam buat acar timun mentah. Semua bahan spt kobis, carrot, cili merah/hijau dan bawang besar perlu dihirs halus dan campur jer dgn cuka, garam dan gula. Seimbangkan rasa, perap kejap.. siap! Mudah aje kan :)

3 comments:

  1. Sally pun suka acar ni..kalau buat nasi hujan panas+gulai daging memang kenalah dgn acar kobis ni kan kak...trus rasa lapar.....hehhe

    ReplyDelete
  2. Kat umah jarang beli kobis sebab MIL takleh makan takot bengkak2 dan elak kanser sebab kobis ni sejuk. kalo nak makan kobis makan kat luar jek yg salad tu..

    ReplyDelete
  3. sally >> tu mmg gandingan yg mantop! hehe

    jiya >> kenapa dia tak leh makan kobis? pantang kes apa jiya?

    ReplyDelete