f Secubit Garam: Roti Marble Pandan

N3 Terkini

Monday, August 2, 2010

Roti Marble Pandan

Dah jemu ke tengok K.Nor duk  tayang roti jer. Nak buat camna, K.Nor mmg suka buat roti dan org dlm rumah ni pun suka makan roti nak2 yg bila makan suam2 panas. Kalau buat satu adunan mmg tak sempat dpt dibuat sarapan keesokkan harinya la.. Kalau nak dibuat bekal ke sekolah lagi la tak sempat. Sebab tu kena buat 2 adunan, baru puas hati makan atau dlm kata lain melantak hehe..

Satu lg sebab kenapa kerap buat roti ni ialah kes nak perabiskan tepung roti yg ada. Tu pun ada balance sket lg, nak kena perabiskan gak. Tak lama lg dah nak puasa. Bulan puasa biasanya tak ghajen nak meroti nih.. Nak tunggu lepas raya bila la pulak mood meroti nk datang kan. 

Spt biasa K.Nor guna Basic Doh utk buat roti2 K.Nor. Kalau sapa2 nak cuba boleh la tengok kat sini resipi doh tu ya..

Jom makan...

2 comments:

  1. cantiknya roti itu, kak...
    warna hijau aku uska :D

    ReplyDelete
  2. salam dee.. mmg peminat hijau ya.. :)

    ReplyDelete