f Secubit Garam: Sotong Bakar Dgn Air Asam

N3 Terkini

Tuesday, September 1, 2009

Sotong Bakar Dgn Air Asam

Menu request by anak teruna sulong... seafood mmg kegemaran dia.. Nak dpt makan kat Jordan bukannya senang, mahal lak tu. Tu la tiap kali dia balik mesti dia suruh si emak masak lauk2 dari seafood.

Makan sotong bakar kena la ada air asam, kan. Baru la ngam. Sotong tu K.Nor cuma perap dgn garam halus jer lepas tu bakar atas dapur dgn balut dlm aluminium foil.

3 comments:

  1. sedapnya kak nor!! kat umah sy ni, yg jln bab2 seafood ni sy sorang je. yg lain tarak suka. sebulan sekali pun susah nak dpt mkn sotong ke, udang ke atau ketam.

    ReplyDelete
  2. Besarnya sotong!!! Susah nak dpt kat cni, kena gi pasar jer yang jauh tuh! ;)

    ReplyDelete
  3. ain >> rugi la ek kalau tak suka seafood kan..

    love >> tak la besar sgt sotong tu love, sebelum bakar ada la dlm sejengkal panjangnya

    ReplyDelete