f Secubit Garam: Pisang Goreng Bod*h

N3 Terkini

Thursday, September 10, 2009

Pisang Goreng Bod*h

Pasal apa dipanggil pisang goreng bodoh? Sbb tak g sekolah la .... hehe.. Kaedah menggoreng pisang yg paling mudah, goreng bodoh2 jer tanpa disalutkan tepung. Sebab tu nama dia gitu kut.. Pisang yg biasa K.Nor goreng gini ialah pisang kelat siang (bukan kelab malam ya.. ) pisang tanduk pun best. Goreng direct jer dlm minyak bila dah masak angkat dan toskan. Pastu letak dlm pinggan dan tabur gula sket. Sedap.. anak2 K.Nor mmg sukaaaaaaaa sgt pisang goreng gini.

Ni rupa pisang kelat siang. Tak tau la panggilan apa kat negeri lain.. Pisang ni kalau dah masak ranum mmg manis.

5 comments:

  1. hihihi...sy pulak gunakan perkataan b*d*h bila masak simple giler..atau tak cukup bahan.

    ReplyDelete
  2. tahulah pisang tu adakalanya ada biji sikit kan? tapi am mmg x reti nama pisang2 ni, tahu telan je!

    ReplyDelete
  3. ain >> sama la.. biasa gak guna words gitu hehe

    am >> yep.. ada yg tak ada bj ada spesis yg ada bj.. kalau kena yg ada bj anak2 mesti mengeluh bila time makan..

    ReplyDelete
  4. jakun gak kak pestime dgr pisang kelat siang, heheh... tgh rupanya ooooo... kalo kat sini panggil pisng nipah atau pisang kepok... heheh

    ReplyDelete
  5. anawahid >> pulak dah.. pisang nipah ya.. mama hawa kata pisang kepok, ieta kata pisang awak.. ermm banyak tul nama dia ya..

    ReplyDelete