f Secubit Garam: Eskrim.. eskrim...

N3 Terkini

Sunday, June 14, 2009

Eskrim.. eskrim...

Kalau nak tau, ni lebihan bubur jagung tempoh hari yg diberi rupa baru, sbg aiskrim .. aiskrim bubur jagung.. hehe. Saja jer nak ngetest eskrim maker yg ada, bila dah jadi sedap la jugak, laku gak tau kat rumah ni.Biasalah musim2 panas gini ni, sedap ler makan yg sejuk2, kan..

Kalau zaman dulu2 selain dr bubur jagung, bubur kacang hijau jugak biasa dibuat aiskrim, tp dlm bentuk lain. Biasanya letak dlm plastik panjang tu, dan bila dah disejukbeku, dipanggil aiskrim batang. Selain dr bubur kacang, biasanya org letak asam boi, asam mangga, kacang merah dan ada yg dr milo, sirap bandung, laici, jagung dan mcm2 lagi.. ermm kalau nak tau Along K.Nor yg duk Jordan pun buat biz aiskrim batang ni kat sana, laku lak tu.. Plastik eskrim angkut bawak balik ke Jordan masa dia balik cuti tahun lepas, tak tau la tahun ni masih bisnes aiskrim batang lg ke tidak.. :) Jom kita makan eskrim bubur jagung..

3 comments:

  1. salam kaknor...
    nak aiskrimmmmmmmmmmmmmmmm...

    ReplyDelete
  2. Sedapnye aiskrim... bestnye dapat buat aiskrim sendiri...nakkk!!!!

    ReplyDelete
  3. aisyah dn ijan.. nak ke? meh2.. kita makan sama2 :)

    ReplyDelete