f Secubit Garam: Kari Sotong

N3 Terkini

Wednesday, June 17, 2009

Kari Sotong

Salam...

1st time masak kari sotong. Ni Mek Kajang punya pasal, duk tanya nak masak lauk apa dgn sotong smlm. K.Nor jawab cuba la wat kari sotong, dia kata ok gak kan. Tup2 akak pulak rasa nak try masak kari sotong. Memang dah beli sotong pg semalam utk dimasak hari ni, tp plan asalnya nak masak stail lain. Tak per, KIV dulu, buat kari dulu la dgn sotong tu. Sayang nak potong sotong tu sbb maaaaaaaaaanyak sgt telur kat dalam. Kalau potong kang pecah lak telur2 tu, so K.Nor kelar2 aje la, senang sket nak ngap..
Tengok tu.. sendat kan telur2 kat dalam.. ermmmmmmm best!

Ok.. menu hari ni special utk Iezamel nun jauh di Manjung.. Jom makan.. mesti ada yg majuk karang nih.. :P

6 comments:

  1. Nor....dah tenggelam sotong tu...sebab Akak lagi nampak yang ada rambut tu....tak majuk pun...dah tunggu kat meja ...tunggu nak ngap je....mak...kata lepas makan baru boleh cuci mulut!

    ReplyDelete
  2. saya pun tak pernah masak kari sotong... eh apa pulak, makan pun tak pernah, hehe. kena cuba ni. cari kat mamak lah nanti...

    ReplyDelete
  3. wah nampak sedap kari nih...lagi2 tgk sotong yg penuh ngan telur tu... camne ekk rase kari nih...

    ReplyDelete
  4. watie.. sampai besor bj mata nor td duk cari kut2 ada rambut dlm kuah kari, ghupernya rambut si rambutan ya...jgn lupa cuci mulut dgn air gak ya lepas makan :)

    kucingoren.. selalu cari makan kat mamak ya..

    aisyah.. rasa dia cam kari la.. nak sedap lg kena letak halba campur

    ReplyDelete
  5. Tak tahan kite tgk kari sotong tu Kak... gemak2 dengan telur ygbuat itelagi terliur tue... adus..mintak sekor :p

    ReplyDelete
  6. ijan.. sowii.. dah abis.. :)

    ReplyDelete