f Secubit Garam: Bubur Kacang Berdurian

N3 Terkini

Wednesday, September 8, 2010

Bubur Kacang Berdurian



Mesti duk tenung, duk renung kan.. mana la durian kat dlm bubur kacang K.Nor ni. Butir durian pun tak nampak.. Memang la tak nampak butir durian tu sbb K.Nor letak isi durian aje. Nampak tak isi durian yg kuning2 dlm bubur tu? Isi durian yg sebelum ni elok jer tidur nyenyak kat dlm freezer. Anytime nak guna just keluarkan dr freezer. Jadi tak perlu tunggu musim durian baru dpt makan apa2 yg nak dimasak menggunakan durian kan. Kaedahnya, perisikan durian masa musim durian yg berlambak tu. Lenyek2kan biar lumat dan masukkan dlm plastik. Sealkan kalau ada alat sealer letrik tu. Kalau tak ada, seal aje dgn menggunakan lilin. Buat 2 lapis plastik tu. Insyaallah freezer anda tak berbau durian hehe..

Tak leh pot pet banyak2.. Banyak kerja yg belum settle lg ni.. 2 hari lg nak raya... huuuuuuuuuuu malesnyer nak raya.. haiiiihhhhhh


3 comments:

  1. salam kak nor..sedapnya bubur kcg durian tu.sy suka gak,lg suka klu x de durian tu.saya lbh suka letak halia sikit.hehe

    slm lebaran utk akak n family.

    ReplyDelete
  2. salam kak nor..
    sy rindu sgt nak makan bubur kacang durian. tapi pembantu sy kalo bau durian nnt dia mabuk..hahahaha jadi kalo sy nak makan durian kena makan kat luar atau pat umah mak..

    ReplyDelete
  3. ain >> salam ain.. owhhh letak halia ya.. pastu ada la adegan tembak menembak kan.. hehehe

    shieda >> salam shieda.. mmg ramai yg kurang suka dgn rasa dan bau durian kan.. mmg kuat baunya bg yg tak tahan.. kesian lak, nak makan kena g tempat lain..tp at least still boleh makan lg kan :)

    ReplyDelete