f Secubit Garam: Marble Cheesecake

N3 Terkini

Wednesday, May 13, 2009

Marble Cheesecake


Ni la kek yg duk tangga teratas antara kek2 yg K.Nor gemari. Mmg suka sungguh dgn rasa dia, kek coklat yg lembab terasa kecoklatannya ditambah lg dgn cheese yg enak sekali tu.. Tambah lg bila diletak topping ganache ermmmmm..... tak tau nak cakap camna.. mmg kek pebret K.Nor dan jugak anak dara sorang tuh.. Sooooooo ymmy!! Memang tak jemu makan kek ni, tp tau2 aje la, boleh menggerakkan jarum penimbang ke kanan nih.. Sendiri mau ingat la ya... hehe


Resipi ni diambil kat Myr by Umifeeza. Tp kat Myr tu rasanya ada lebih kurang 4 resipi yg sama, cuma K.Nor tengok yg Umifeza ni lain skit, sbb letak susu dlm adunan cheese. Ke resipi yg lain letak gak, cuma K.Nor tak perasan?? ntah la ya.. Cam biasa K.Nor mmg tambah skit bahan dlm adunan kek ni. Seperti dlm adunan kek coklat tu ditambah dgn 1 sudu teh ovelette dan 1/4 cawan susu, sbb adunan asal pekat sgt. So bila dah ditambah susu tu, adunan lebih moist lg. Jgn lupa biarkan kek ni bermalam dlm peti ais semalaman, lagiiii la yummy. Tp cam biasa, hanya 1/2 jer dr kek ni sempat bermalam, pastu esoknya pasti licin... Alhamdulillah...

3 comments:

  1. salam akak...
    wah kek nih menggugat iman gak nih...nanti kena pi carik cheese...
    selamat hari ibu...

    ReplyDelete
  2. Salam kak nor..
    Alahaiyo..satu lagi menu kek menggugat diet..huhuh..guna cream cis ye kak?lahai,kat sini susah beno nak carik sebab kedai tuh selalu kehabisan stok

    ReplyDelete
  3. aishah >> w'salam.. mmg tak leh nak kata tak nak kat kek nih :D

    sue >> w'salam.. yep guna creamcheese. sedap tau sue..

    ReplyDelete