f Secubit Garam: Kerang Masak Berapi

N3 Terkini

Wednesday, May 20, 2009

Kerang Masak Berapi


Biasanya kerang kita rebus jer kan, cicah dgn air lada. Ada gak yg buat stail bakar, kan. Tp hari ni K.Nor try masak Kerang Masak Berapi, resipi diambil kat Myr. K.Nor dah kurangkan cili padi tu sket, so tak la keluar api kut mulut masa makan hehe.. Yang keluarnya cuma air hidung dan air mato jah.. Satu lg K.Nor tak letak daun saderi dan daun bawang, kes yillek dlm peti ais tu. Yang adanya daun ketumbar, so K.Nor campak jer la daun ketumbar dan tomato buah sket. Sedap la pulak bila ada aroma daun ketumbar ni.. Kalau tak caya, cuba ya.. :)


Kerang ni masakan kegemaran anak2 K.Nor, terutamanya ALONG nunnnnnnn jauh di Jordan.. tak per ya, nanti ALONG balik cuti ni, mak masakkan utk ALONG lagi ya... saaaaaaaaaaayang dia..

3 comments:

  1. sedapnye kerang tu! tp anak2 saya suka yg rebus ajer...

    ReplyDelete
  2. dasyat nama resepi ni knor...hehhe

    ReplyDelete
  3. ita, mmg biasanya makan yg rebus jer tp sesekali tukar selera, sedap gak..

    >> shita, nak buat camna, tuan resepi asal bg nama dia camtu... k.nor letak 7 bj pun dah keluar segala air, tu kalau letak 10bj mmg keluar api kut.. hehe

    ReplyDelete