f Secubit Garam: Nasi Lemak Ganu Kiter..

N3 Terkini

Thursday, May 21, 2009

Nasi Lemak Ganu Kiter..



Menu yg ringkas jer hari ni ya.. Hari2 masak, hari2 duk perah otak mikir nak masak apa. Kadang2 blurr gak kan.. Buat nasi lemak aje dah la.. Ni la Tganu punya stail nasi lemak, dgn lauk ikan tongkol/aya, telur rebus, hirisan timun dan ikan bilis + kacang tanah goreng. Selain dr lauk2 ni, ada gak yg letak kangkung goreng dan kadang tu kacang panjang goreng yg dihiris nipis2. Jom makan... eh jom makang... ^________^

4 comments:

  1. Nasi lemak lauk ikan ayee...mesti cari setiap kali balik ke Trg...(He he he he beli jee kat gerai mak sdara)

    Nak buat sendiri kuahnya asyik xjadiii jeee..Selalu jadi kering....xtau kenapa....Dan yang tak bestnya...ikan aya kat Slangor ni kecik2 lah....

    ReplyDelete
  2. sedap kan nenie, bila makan nasi lemak dgn lauk ikan aya.. nenie. kalau kuah kering tu rasanya kurang minyak masa menumis

    ReplyDelete
  3. Rasanya minyak tu dah cukup kot...pasal bila siap masak mesti ada satu lapisan minyak yang nipis atas sambal tuuu...Emmm...nampak gayanya kena nuntut lagi ni.....

    ReplyDelete
  4. mmg kena nuntut dgn mak sdara la tu nenie.. ceduk ilmu dr dia..

    ReplyDelete