f Secubit Garam: Somtam Betik

N3 Terkini

Wednesday, May 6, 2009

Somtam Betik

Dah 2 buah rumah duk tayang somtam... mmg plan nak buat dr minggu lepas lg, nasib baik betik tak masuk pra menopos lg.. hehe.. hari ni buat, amik ko sebekas besor tu ha... sapa2 nak makan, jom.. K.Nor guna somtam resipi Yani, tp edit skit. Sikittttttttttt jer, tang gula pasir tu K.Nor tukar kepada nisan. Boleh la guna guna melaka kalau tak ada nisan ya..


Ni ada tip skit ya.. Kalau kita sagat betik utk nak wat rojak ke, somtam ke, biasanya betik tu lembik jer kan.. Untuk nak kasi betik tu rangup, rendamkan dlm air yg dimasukkan sedikit air kapur. Rendam la dlm 15 min, pastu bilas bersih2 dan toskan. Insyaallah betik tu krup krap krup krap jer.. sekian tip utk hari ini ^______________^

No comments:

Post a Comment