f Secubit Garam: Cucur Udang Di Musim Hujan ^___^

N3 Terkini

Thursday, November 19, 2009

Cucur Udang Di Musim Hujan ^___^

Terdengar suara TAK sumbang berkata, lamaaaaaaa tak makan jemput udang (kat Ganu ni tu la panggilan bg cucur udang) Si isteri yg mendengar kesian pulak rasa. Pergi ke dapur godek cucur udang. Yer la, hujan2 ni buat perut cepat berdondang sayang. Hari ni hujan turun non stop dr pagi tadi. Alhamdulillah.. hujan rahmat.. Semua ada keberkatan dr Ilahi tu...

Berbalik pd cucur udang, kali ni tak boleh nak buat cam dulu. Letak udang sekor2 atas setiap cucur tu. Sebab saiz udang yg besar sket ni, so K.Nor kena potong2kan aje udang tu dan campak semua dlm adunan. ermm taugeh dan daun sup pun yillek, so K.Nor cantas jer daun kucai kat dlm pasu. Letak bawang dan cili merah yg dipotong dadu. Cukup la tu kan.. Sapa2 nak resipi sila tengok kat n3 terdahulu di sini...

Jom layan cucur udang panas2 lg nih..

Ehh.. ada lagi cucur yg posing.. layan aje la ya..


Jom Makan...........

3 comments:

  1. Naaaaaakkkkkkk....!!!!!!!! Lapor pulak tgk malam2 nih...padahal dah makan tadi..Ish nk pi tido laaa..kang lagi merana tgk cucur udang ni...hehe

    ReplyDelete
  2. hihihiii...teringat hubby saya gak. Hubby kalau nak minta saya masak somthing, berlagu2 perkataan 'lamaaaa tak makannnnn dot..dot..dot!!'. Tp mmg lah kak, sy pun lamaaaaaa tak mkn jemput2 udang ni!! mcm nak sepinggan je la.hehe

    ReplyDelete
  3. ummi >> uikkk kuatnya jerit.. p la titun nun..ujan2 nih.. syok duk dlm selimut :P

    ain >> laaa.. jenis berirama dan berlagu gak ya ain hehe

    ReplyDelete