f Secubit Garam: Butter Prawn

N3 Terkini

Tuesday, April 7, 2009

Butter Prawn

Salam ...

Dah lama sungguh nak buat Butter Prawn ni.. Kurang keyakinan takut jurai2 telur tu tak menjadi. Masuk blog Che Mat ada la dia buat ni, tp dia amik kat rumah Nita kalau tak silap. Bahan2 simple jer. Smlm g beli udang, so arini try la buat..........


Mula2 buat jurai tu letak la dalam acu roti jala. Tp disebabkan lubang dia tu halus, K.Nor tambah skit dgn putih telur nak bg cair skit. Bila try buat jurai, ok jer jadi, tp lambat sgt la, sbb lubang tu halus sgt. Kes nak cepat, letak la dlm botol sos. Bila buat minyak pulak sikit sgt, tak menjadi sgt jurai2 tu. Masa guna acu roti jala tu jer yg menjadi. So sikit jer la jurai2 tu.. Dah faham dah camna cara nak bg jurai2 tu jd cantik, so lepas2 ni boleh la try lagi...

No comments:

Post a Comment