f Secubit Garam: Rojak Kateh

N3 Terkini

Friday, April 17, 2009

Rojak Kateh



Ni makanan tradisional Tganu... Dibuat dari urat2 kaki/keting lembu atau dikenali dgn nama kateh. Proses nak membuat ni makan masa yg agak lama. Dari membakar kateh tu, pastu buang kulit2 yang hangus utk mendapatkan urat2 kat dalam tu. Lepas tu kena lak hiris kecik2 pastu rebus.. Pernah sekali dulu memproses kateh ni kat rumah MIL.. alahai bercinta yg amat nak menghabiskan 4 btg kaki lembu itu.. Tu jer la kali pertama dan terakhir kut.. hehe tak kose... Makan tu sedap yg amat, tp bercinta sungguh nak menyudahkan rojak tu.. Tak per la, kalau rasa teringin beli jer la kat pasar tani.. mmg la mahal skit, sbb proses penyediaannya tu bukan mudah, kan.. Jom makan, dah siap dgn keropok tu.. best tau makan dgn keropok...

No comments:

Post a Comment