f Secubit Garam: Gulai Lemak Udang Dgn Cendawan

N3 Terkini

Wednesday, June 30, 2010

Gulai Lemak Udang Dgn Cendawan


Wah.... ramai jer yg masuk bila tayang kek cekelat ya... Memang semua antu kek cekelat hehe.. Dah.. dah.. meh kita cuci mata dgn menu hari ni pulak, Gulai Lemak Udang Dgn Cendawan. Lama betul tak masak lauk2 santan nih. Sesekali tak per kan.. Kalau nak resipi boleh tengok kat sini, gantikan nangka muda tu dgn udang dan cendawan. Kalau dah buat lauk ni, jgn lupa tumbuk sambal belacan dan goreng ikan masin sket. Opss.. kena ada ulam2an gak serta nasi panas.. fuhhhh.. sedap!!


6 comments:

  1. nor..memang sedap..dan akak suka sangat masak ni..kalau dapat yang orang negeri panggil cendawan kukor tu..lagi sedap..tapi biasanya cendawan yang dijual kat pasar tu je..sampai suami akak pun dah pandai masak cendawan ngan udang ni..

    ReplyDelete
  2. salam kak nor, sedapnya udang tu. mmg fav saya. tp sekrg ni tgh proses diet, elakkan lemak utk sebln dua. bdn dah tembam semcm dah.hehehe

    ReplyDelete
  3. salam kak nor..wahhh..udang and cendawan tuu....

    ReplyDelete
  4. salam nor,
    aduh laparlah nampak gulai udg & cendawan ni..
    memang banyak dugaan posa di bulan ni..hehe

    ReplyDelete
  5. lina >> mmg sedap.. :)

    k.erna >> nor suka letak cendawan tiram tu k.erna.. suka rasa dia dlm gulai gitu

    ain >> kurangkan makan ajer tak jadi gak ain, kena excercise gak tau :)

    anes >> salam anes.. kenapa, suka gak ek :)

    ayu >> salam ayu.. sabar... 1/2 dr iman tuh :)

    ReplyDelete