f Secubit Garam: HOT & SPICY SAUSAGE

N3 Terkini

Sunday, March 11, 2012

HOT & SPICY SAUSAGE

ASSALAMUALAIKUM..

Dah sarapan belum? Meh layan sarapan yg ringkas dan mudah disediakan. Rasanya pun sedap terutamanya bagi penggemar pedas. Sapa2 yg masih ada stok cajun kat dapur tu boleh lah mencuba :)


erkk... pendek gak entri hari ni ya.. Sorilah.. tak ada modal nak pot pet panjang2 ^___^

HOT & SPICY SAUSAGE
resipi : K.Nor@SecubitGaram


Bahan:
1 pek sosej ayam ~ k.nor guna brand Ramly
1/2 sudu kecil serbuk cili kasar
1/2 sudu kecil serbuk lada hitam
1/2 sudu kecil cajun
1 sudu besar mentega

Cara:
Panaskan frying pan.
Masukkan sosej yg dah dipotong serong.
Goreng seketika, kemudian masukkan serbuk cili kasar, serbuk lada hitam dan cajun.
Kacau hingga rata dan masukkan butter.
Goreng lagi hingga sosej sedikit garing dan bolehlah diangkat dan dihidangkan panas2.

* tak perlu masukkan garam sbb dah ada rasa masin dr sosej dan juga mentega

7 comments:

  1. banyak lagi stok cajun ni nor...:)

    ReplyDelete
  2. kalo k.nor yg masak sedap jer nmpk..

    ReplyDelete
  3. sedapnya sosej..terliur pulak nk mkn..hehe

    ReplyDelete
  4. Sosej is always Rishie's favourite..buat macamana pun dia suka. Hehe..

    This looks appetising as well kak ;)

    ReplyDelete
  5. salam k.nor... lama tak kacau sini slalu dtg nyorok nyorok bawoh sinki jer... hehehe... sosej ni nampak mennarik juga nih..

    ReplyDelete
  6. k.nim >> jom buat :)

    aloy >> mana ada.. biasa2 jer :)

    nieza >> nak offer pun dah abis la nieza :)

    lieza >> apasal main duk nyorok bawah sink tu.. hehe

    nurwahidah >> cajun ni sejenis rempah.. tak letak pun tak per cuma kurang rasa berempah la..

    ReplyDelete