f Secubit Garam: Eskrim... Lama Tak Buat Eskrim...

N3 Terkini

Monday, April 5, 2010

Eskrim... Lama Tak Buat Eskrim...

Panas... panas... skrg ni panas yg sgt2 kan.. tp sesekali hujan turun gak.. Tak per.. hujan itu rahmat dan panas pun rahmat... kena bersyukur setiap masa.. Alhamdulillah ya Allah..

Meh kita layan eskrim dragon fruit ni. Dah lama benor tak buat. Baru2 ni beli buah ni masa g pasar tani. Beli 3 bj, sebiji dah dibuat jelly dan sebiji lg utk buat eskrim ni. Tinggal sebiji lagi tinggal dlm esbok. Nak buat apa lak la tu ya.. :)

Cam biasa K.Nor guna resipi Aiskrim Kacang Merah by CMG utk buat eskrim. Cuma tukar kacang merah tu kepada isi buah naga yg diblend. Dengan resipi ni jugak K.Nor pernah buat eskrim durian, jagung dan buah kiwi. Semua tu terpulang pd kita nak mencuba sesuatu yg berlainan tp basic pd resipi tu kita maintankan.. Insyaallah dr situ kita boleh nikmati mcm2 jenis eskrim. Mana2 yg berkenan di mata dan hati dgn eskrim ni.. cuba la ya.. Resipi tu boleh ditengok kat sini..

psst Che Mat..tak marahkan K.Nor edit2 resipi eskrim che mat ni kan.. tq ya.. hehe


Jom menyejukkan anak tekak :)

3 comments:

  1. Sedapnya eskrim tu Kak Nor...
    Anak2 kak nor musti happy sesangat ni, kan..kan

    ReplyDelete
  2. feeza >> mmg dia org suka nak2 yg bongsu tu. eskrim ni mmg febret dia, kat kedai mana ada jual kan..

    saiful >> harimau mana lak nk selamatkan ni.. harimau malaya ke :)

    ReplyDelete