f Secubit Garam: PAPRIK CAMPUR

N3 Terkini

Tuesday, June 4, 2013

PAPRIK CAMPUR

ASSALAMUALAIKUM...


Hasil menggugel, jumpa dgn resipi PAPRIK CAMPUR ni kat dapur SAWANILA.COM.. Mintak izin ya tuan rumah/resipi, K.Nor nak kongsikan bersama yg lain2 resipi PAPRIK CAMPUR yg dah dicuba buat ni.. Mekasih...

PAPRIK CAMPUR
resipi : Sawanila.com

Bahan2:
1 keping chicken breast -potong dadu
5-6 ekor udang (nak letak sotong pun boleh)
sedikit sayur (bunga kobis, carrot, kacang panjang)
1 biji bawang besar – potong empat/bulat
2 batang serai
3 helai daun limau purut
2 biji bawang putih -cincang
1 biji cili merah – hiris
2 biji tomato – potong 4
1 sudu besar cili kisar
i sudu besar sos tiram
2-3 biji cili padi
1 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos cili
1 cawan air
3 sudu minyak masak
garam dan gula

Cara:
Panaskan minyak, tumis bawang putih dan cili kisar.
Bila garing masukkan ayam, kacau hingga masak.
Masukkan semua jenis sos kacau, serai dan daun limau purut dan dikuti sedikit air.
Masukkan udang dan sayur (semua jenis sayur, bawaqng dan cili).
Kacau hingga masak
Rasakan garam dan gula
Sedia untuk dihidang
* k.nor tak guna ayam tp hanya guna udang dan sotong.
** k.nor hanya letak 1/2 cawan air sbb tak nak buat berkuah sgt.



18 comments:

  1. baru semlm masak pabrik..tapi kita guna ikan..

    ReplyDelete
  2. salam kak nor..

    paprik memang sedap..suka makan paprik

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...
      mmg sedap kan, nak2 dgn nasi panas2 :)

      Delete
  3. Errrrr...tulis tu je? Windu ai taw nk baca k.nor berleter? Ke aku yg lg suka blebey? Heee...amboi letih dah ke masak2 omputis? Menu mek siey pulak ari ni? Sedap..sedap...sedap...sedap..m aduhh letih heh blebey!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa.. takkan nak panjang berjela mek.. pendek2 dah ler.. ai bg peluang kat u ya utk pot pet aka bebel panjang2.. sbb ai tau , u suka blebey panjang2 nih.. hehheeh

      Delete
  4. sdp simple gini kan kak..ni pun mau tambah

    ReplyDelete
  5. salam k nor...tergoda nya paprik k.nor...ntah bila nk buat ni,hihi...

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sbb mencuba resepi saya..segan nya.

    ReplyDelete
  7. sy pn ske paprik...mau buat la utk suami...

    ReplyDelete
  8. Sy dah cuba resepi ni... sedap sgt...hb pun suke..

    www.mamadasuki.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. sis..sy dah cuba resipi sis ni..sedap sgt! asben mkn bertambah..terima kasih sis..mintak halal ye..

    ReplyDelete